سامانه اگهی و تبلیغات نساجی ایران
سامانه اگهی و تبلیغات نساجی ایران

بدون تامین مالی نمی‌توان به اهداف رسید!

وحید حریری، رئیس هیأت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه نساجی اصفهان گفتگویی با پایگاه خبری آریا دوک درباره اهداف این تشکل غیر دولتی داشت.

حریری حضور در شانزدهمین نمایشگاه صنعت نساجی، پوشاک و صنایع وابسته اصفهان را فرصتی برای تبادل اطلاعات دانست و افزود:« نمایشگاه فرصتی برای ما به عنوان یک NGOغیر انتفاعی است تا به نام جامعه متخصصین صنایع نساجی حضور داشته باشیم و به طبع ارتباطمان را بیشتر کنیم. اصفهان در صنعت نساجی قدمتی دیرینه دارد و خوشبختانه این صنعت توسط بخش خصوصی توسعه پیدا کرده و جایگزین صنایع دولتی تعطیل شده‌ی گذشته شده است. این روند ادامه دارد و امسال هم به نظر من رشد داشته و خیلی خوب بوده است.

به گفته حریری نیروی انسانی یکی از معضلاتی است که امروز در صنعت نساجی وجود دارد. این نیروی انسانی هم در بحث نیروی انسانی مورد نیاز مدیریت یعنی مدیر کارخانه، مدیر تولید مدیر فنی و مدیران دیگر و هم در نیروهای اپراتوری حس می‌شود که با کمبود این نیروها مواجه هستیم. وی افزود:« جامعه متخصصین در واقع یکی از وظایفش این است که بتواند نیروهای متخصص را به صاحبان صنایع معرفی کند. ولی متاسفانه هنوز آن تعامل بین صاحبان صنایع و جامعه متخصصین به وجود نیامده است. علتش هم بیشتر زمینه مالی دارد. واقعیت رک و راست یعنی صاحبان صنایع ما هنوز انتظار دارند ما یک چیزی بدهیم آنها یک چیزی بدهند در صورتی که اینطور نیست ما یک تشکل غیر انتفاعی هستیم. تا ما تامین مالی نشویم به طبع انتظاری که صنایع از ما دارند برآورده نمی‌کنیم.

ما آرزویمان این است که بتوانیم نیروی مورد نیاز صنایع نساجی را تامین کنیم. من خودم در صنعت نساجی سی و خرده‌ای سال کار اجرایی کردم و دو سال است که در جامعه متخصصین مسئولیت به عهده گرفتم. واقعیت این است که آن انتظاری که باید داشته باشم را ندارم و علتش هم بیشتر مالی است. من به چندتا از شرکت‌های صنایع نساجی برای تامین منابع مالی مراجعه کردم. متاسفانه جواب خوبی نشنیدم. تعامل بین صاحبان صنایع و جامعه متخصصین نساجی باید اتفاق بیفتد و آن هم در واقع از طرف صاحبان نساجی ما یک جوری مورد لطف و عنایت قرار بگیریم. یقینا با تجربه‌ای که وجود دارد مطمئنم که می‌تواند برای صنایع کل کشور مثمر ثمر باشد.»

رئیس هیئت مدیره جامعه متخصصین نساجی از تجربه این تشکل در نمایشگاه سال گذشته گفت:« یکی از کارهای خوبی که در این دوره جامعه متخصصین انجام شد، آشنا کردن جوانهای مهندس نساجی که فارغ التحصیل شده یا در حال فارغ التحصیل شدن هستند با صنعت نساجی است. در نمایشگاه ایران تکس سال گذشته ما یک برنامه ریزی کردیم حدود 15، 16 تا از این جوان‌ها را سه ماه آموزش دادیم و در نمایشگاه ایران تکس به کارخانجات معرفی کردیم. که احتمالا خیلی از غرفه داران سال گذشته با آن‌ها روبرو شدند. شاید یک تعدادی هم از این جوانان را استخدام کردند. معتقدم که این بخش را ما باید فعال کنیم باز هم پیرو آن درخواست‌های قبلی خودم انتظارم این است  که آن تعامل بین  جامعه متخصصین صنایع نساجی و صاحبان صنایع به وجود بیاید.»

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *